Leer uw klanten beter kennen met text mining
Text mining gaat vooral over het opbouwen van intelligentie over uw klanten door het analyseren van tekstdata.
De communicatie met klanten gaat steeds meer over digitale kanalen plaatsvinden en levert grote hoeveelheden tekst data op met customer feedback.
Deze verschillende kanalen leveren een schat aan customer feedback op. Waardevolle informatie die je helpt om je klanten beter te begrijpen.
Text mining herkent woorden en woordpatronen die geïnterpreteerd kunnen worden als interessante en relevante wetenswaardigheden.
Op die manier kom je aan waardevolle klantinformatie. Als je precies weet wat je klant over je bedrijf zegt en denkt, dan kun je daar veel winst uit behalen.
Ook kunt u met text mining het sentiment bepalen.
Hieronder vindt u een aantal toepassingen.
Communication & product feedback scan
Verbeter uw communicatie & productontwikkeling op basis van customer feedback.
- gerichtere communicatie in marketing campagnes
- uw dienstverlening naar een hoger niveau brengen
- het verder ontwikkelen van uw producten en diensten
Service feedback scan
Verbeter uw serviceverlening en uw imago. Maak gebruik van klantgesprekken met helpdesk en support ticketing.
- verbeterde routing van klantvragen binnen uw organisatie
- direct de juiste oplossing bieden aan klanten
- snellere afhandeling van klantvragen
Retentie feedback scan
Verbeter de retentie van uw klanten. Gebruik vastgelegde klantgesprekken bij het maken van kansmodellen voor klantbehoud.
- Gerichtere aanknopingspunten voor behoudgesprekken en service mailings
- Scherpere selecties voor pro-actieve benadering van klanten met een hoge kans op opzeggen
Wilt u meer weten over wat text mining voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.