Referenties – Analytics@Work

feedback-reduced-50-50

UWV

Workshop ‘Segmenteren & profileren van klanten met IBM SPSS Statistics’

Jan Schuurman heeft voor risico-onderzoekers en data-analisten van onze afdeling Risicomanagement & Intelligence een tweedaagse workshop gegeven. De meesten van ons hadden wel al ervaring met het segmenteren en profileren van klanten, maar vroegen ons af of we wel optimaal gebruik maakten van de in SPSS beschikbare technieken. Jan was de ideale persoon om ons te helpen deze vraag te beantwoorden. Hij beheerst deze technieken niet alleen perfect maar is ook in staat om ze aan de hand van praktijkvoorbeelden over te brengen en toe te passen op onze eigen data. De wijze waarop hij hierbij praktisch, pragmatisch en resultaatgericht te werk gaat sprak ons erg aan en werkte inspirerend. Jan is uiterst behulpzaam, meedenkend en bereid om iets extra’s te doen als hij je daarmee kan helpen. Zo vulde hij het afgesproken programma spontaan aan met het demonstreren van tools om uitzonderlijke klanten te ontdekken en het laten zien van het gebruik hiervan voor fraudedetectie.

Michael van Eck, Sabine Knook, risico-onderzoekers, UWV Handhaving

Erasmus Universiteit Rotterdam

In januari 2016 heeft Jan ons in twee dagen meegenomen door de belangrijkste principes en tools van IBM SPSS Statistics. Wat oorspronkelijk leek op een lastige opgave in een relatief kort tijdsbestek, werd door Jan snel heel hapbaar gemaakt. Op een vriendelijke manier nam Jan ons mee door zijn duidelijke slides, ondersteund door aanvullend materiaal. Jan is op de hoogte van een verscheidenheid aan boeken en weet precies welk boek net die toegevoegde waarde biedt om daarmee de leerervaring te vergroten. Daarbij kan Jan zich uitstekend inleven in de werksituatie van zijn klant en door middel van voorbeelden dit heel praktisch en begrijpelijk maken. Jan switcht mede door zijn ervaring en brede interesse gemakkelijk tussen de profit en nonprofit wereld. Bovenal neemt Jan de rust en tijd om je echt iets te leren. Ook zijn after service met de mogelijkheid om vrijblijvend vragen te stellen is goed bevallen.

Joppe Ter Meer

Erasmus Universiteit Rotterdam

RenM|Matrix

“RenM|Matrix heeft Jan Schuurman van Analytics@work uitgedaagd om een op maat gemaakte (of beter gezegd gesegmenteerde) workshop te geven aan de topanalisten van het onderzoeksbureau. Hierin is hij met verve geslaagd, een workshop van hoog academisch niveau in een waanzinnig tempo, met een geweldige pragmatische impact op het dagelijks doen en handelen van de analisten van RenM|Matrix”.

Pascal Peeters

Onderzoeksdirecteur

ASN Bank

Workshop ‘Segmenteren & profileren met SPSS Statistics’

Wij hebben ons tot doel gesteld om meer inzichten uit onze database en klantonderzoeken te halen. Hiervoor hebben wij de tweedaagse workshop ‘Segmenteren & profileren met SPSS’ van Anlytics@work gevolgd.

Gedurende die twee dagen heeft Jan ons aan de hand genomen en met veel geduld en toewijding zijn SPSS kennis aan ons overgebracht.

Hij is een expert in het gebruik van de verschillende methodes en begrijpt daarnaast wat business issues zijn. Hierbij denkt hij mee in de beste manier waarop wij zouden kunnen segmenteren & profileren en hoe management rapportages nog beter ingericht kunnen worden.

Hij heeft ons daarnaast geholpen met het schrijven van syntaxen waarmee de data-analyse verder geautomatiseerd wordt. En ook na de workshop staat Jan nog altijd klaar voor vragen.

Al met al kunnen wij de workshop van Jan aanbevelen bij database marketeers, analisten en marktonderzoekers.

Nora Toolens, Marktonderzoeker

Vincent van Gastel, Database analist

KPN

Workshop ‘Segmenteren & profileren met SPSS Statistics’

De workshop heeft ons geholpen om segmenten op basis van behoefte te destilleren uit grote hoeveelheden data! De cursus is zeer toegankelijk en leerzaam. Jan kan complexe stof erg duidelijk en begrijpelijk overbrengen. Tevens zorgt hij ervoor dat eigendata wordt gebruikt tijdens de cursus. Hierdoor kan alles wat wordt opgedaan tijdens de cursus direct in de praktijk worden toegepast!

Maikel Reijnders, Market Intelligence Analist

RSM Erasmus University

SPSS data preparation and analysis

‘After receiving SPSS training from Jan a few years back, we hired him to do some complex data preparation and analysis on a yearly basis. A very important part of academic research is making sure that the data is analyzed carefully and in a justified manner. Jan has not only taught us a lot but he has consistently delivered excellent work, new insights and much needed support, even after office hours.’

Eva van Baren, research associate, RSM Erasmus University

GfK panel services

SPSS analyses for the product innovation of panel services in the Netherlands

‘Jan is a master in connecting multiple complex data structures and transforming the data into actionable clear insights and deliverables with a high client value.’

Marco Wolters, Director Fashion, Durables & Services at GfK

Eneco

3-daagse in-company training ‘Data mining with IBM SPSS Modeler’

‘Jan Schuurman heeft dit jaar een meerdaagse training gegeven over data mining en modeleren met IBM SPSS Modeler. We hebben een goed inzicht gekregen in de mogelijkheden op dit vlak voor Eneco. De trainingsdagen waren intensief en interessant.’

‘Jan kan complexe materie op een heldere en begrijpelijke manier uitleggen. Tijdens de training verrijkte hij het trainingsmateriaal met aanvullende adviezen en voorbeelden uit de praktijk. Zo heeft hij op de laatste dag tijd ingeruimd om onze eigen data in IBM SPSS Modeler te gebruiken. Dit maakte de cursus meteen een stuk relevanter. Verder heeft Jan op een zeer plezierige wijze training gegeven.’

‘De deelnemers waren unaniem zeer tevreden over de training die Jan gegeven heeft en we bevelen hem dan ook van harte aan.’

Maarten van Oort Marketing Analist ENECO

VGZ

4-daagse in-company training ‘SPSS Statistics for Business research’

‘Jan is een echte analyse professional met grote kennis over en passie voor het vak.’

‘Met zijn op onze organisatie toegespitste maatwerk statistiek training heeft hij onze intelligence afdeling een zeer goede duw en inspiratie gegeven richting een hoger analyse niveau.’

‘Opvallend hierbij was de snelle mate waarin Jan zich weet in te leven in de vraagstukken die in de organisatie leven, hierbij de juiste analyse methodieken weet te benoemen en zijn goede voorbereiding.’

Loeki Bouwman, Business Specialist Business Intelligence Coöperatie VGZ UA

KPN

Optimaliseren van het KPN consumenten panel

‘Jan is echt dé SPSS goeroe. Hij zorgt ervoor dat de dataset kwalitatief goed is of wordt. Vanuit een mega dataset (het KPN consumentenpanel van 20K per Q) heeft hij verschillende SPSS analyses gemaakt om juist achter dingen te komen, die met normale frequenties er niet uit zullen komen. Zo heeft hij een goede driver-analyse gemaakt waaruit niet alleen naar voren kwam wie er weg gingen en met welke redenen, maar ook nog gekoppeld aan demografie en interesses van klanten. Verder heeft Jan gezorgd dat de kennis van SPSS in het team hoger werd door goede workshops te geven waarin met onze eigen data werd gewerkt, waardoor het direct toegepast kon worden.’

‘Qua persoon is Jan makkelijk en gezellig in omgang. Voor vragen (zeker mbt SPSS) kun je altijd bij Jan terecht en zal hij je uitgebreid uitleggen wat je moet doen en met je meewerken om te komen tot de resultaten die je eruit wilt halen.’

Monique Westzaan-Smits, Sr. Market analyst, KPN worked directly with Jan at KPN

Staatsloterij

Opbouwen en implementeren van een database marketing omgeving

‘Jan Schuurman heeft zeer goed werk verricht bij de inrichting van de database-analyse omgeving van de Nederlandse Staatsloterij. Jan nam de lead bij het doorvertalen van onze administratieve data in marketing data. Jan is een crack in analyse technieken, heeft een zeer goed oog voor kwaliteit is en daarnaast ook zeer prettig in de omgang. Goed om erbij te hebben.’

Cyril Versteeg, hoofd marketingservices Nederlandse Staatsloterij