Segmenteren en profileren van klanten

Segmenteren met SPSS - Analytics@WorkLeer hoe u klantsegmentatie en klantprofilering toepast, aan de hand van succes cases voor het effectief identificeren en benaderen van klantgroepen. Klant enquêtes en databases bevatten vaak heel veel informatie over uw klanten. Het is de kunst om de essentiële informatie boven water te krijgen en die te gebruiken.

  • Hoe kunt u uit al uw data informatie halen om uw klanten zo goed mogelijk in te delen en een zo helder mogelijk profiel te geven?
  • Hoe kunt u nieuwe klanten herkennen en toewijzen aan de groepen die u hebt geïdentificeerd?

In deze tweedaagse workshop laten wij u zien dat segmenteren en profileren krachtige instrumenten zijn om klantgedrag inzichtelijk en voorspelbaar te maken. Maar u kunt deze technieken ook inzetten om bijvoorbeeld de juiste profielen voor het aannemen van personeel of de risico’s bij een claim te bepalen. Maak kennis met de mogelijkheden en relevantie van deze analysefunctionaliteit voor uw organisatie.

SPSS Clusteranalyse - Analytics@WorkMet deze workshops doet u vaardigheden op in de clusteranalyse technieken en decision tree technieken van R of SPSS.

Doelen:

  • Vaardigheden opdoen in segmenteren en profileren met R of SPSS
  • Vaardigheden opdoen in de clusteranalyse technieken van R of SPSS
  • Zelfstandig segmentaties en profileringen kunnen ontwikkelen en beheren

Aanpak van de training:

  • De clusteranalyses en decision tree technieken worden uitgelegd aan de hand van uw eigen dataset
  • Vervolgens wordt er onder begeleiding geoefend
  • Daarna worden tips en tricks besproken

SPSS Decision Trees - Analytics@WorkVoor wie bedoeld?

Voor o.a. kwantitatieve marktonderzoekers, data analisten. Deze cursus sluit goed aan wanneer je zelfstandig Customer Intelligence analyses wilt uitvoeren op bijvoorbeeld klant- en marketingdatabases.

Benodigde voorkennis

Kunnen werken met R of SPSS (beginners niveau). Kennis van de basis statistiek (beginners niveau).