Leer uw klanten beter kennen met Text mining

SPSS text tmining - Analytics@WorkMet text mining bouw je door het analyseren van tekstdata waardevolle kennis op over je klanten. De communicatie met en door klanten vindt steeds meer plaats via online kanalen, zoals websites, klantpanels, fora, usergroepen en social media.

Deze verschillende kanalen leveren een schat aan customer feedback op. Waardevolle informatie die je helpt om je klanten beter te begrijpen.

Text mining herkent woorden en woordpatronen die geïnterpreteerd kunnen worden als interessante en relevante wetenswaardigheden.

 

sentiment analyses - SPSS text mining - Analytics@WorkOp die manier kom je aan waardevolle klantinformatie. Als je precies weet wat je klant over je bedrijf zegt en denkt, dan kun je daar veel winst uit behalen. Denk daarbij aan:

  1. Het voeden van marketingcampagnes
  2. Het verbeteren van producten met behulp van suggesties van klanten
  3. Het verbeteren van de serviceverlening bij helpdesks
  4. Het opleiden van personeel voor een beter klantcontact
  5. Het verbeteren van de inspanningen om klantverloop tegen te gaan

mindmap - SPSS text mining - Analytics@WorkZo kun je meer inzichten halen uit NPS en klanttevredenheidsonderzoeken door textmining van de open antwoorden.

Wij laten je in onze R en SPSS workshops zien hoe je de NPS en/ of tevredenheid kunt verbeteren met inzichten uit textmining.

In deze workshops werk je aan 2 praktijk cases. Je gaat klant reviews analyseren en antwoorden uit open vragen in klant enquêtes.

Aan het einde van deze dag ben je in staat om zelf een textmining analyse uit te voeren op customer review data en op open vragen in klant surveys.

Meer informatie over onze workshops (workshopprogramma, datums en locatie) vind je hieronder.