Analytics in Retail
Haal meer waarde uit uw data door analysegestuurd persoonlijke aanbiedingen te geven.
Consumenten worden gebombardeerd met aanbiedingen en worstelen om de juiste producten of diensten te vinden.
Retailers komen vaak handen en kennis te kort om personal touch te kunnen geven. Zij beschikken over veel data (producten, aankopen, socio-demografie, webdata) maar doen er te weinig mee.
Wilt u beter gebruik maken van uw eigen data voor het geven van gepersonaliseerd aanbod?
Op basis van transactiedata krijgen klanten een gepersonaliseerde aanbieding (een ‘next best offer’). Er wordt een product aangeboden, wat nog ontbreekt en wat zeer goed past bij het huidige productbezit van de klant. Er wordt een korting gegeven die bij de klantwaarde past.
Door de inzet van Analytics in Retail kunt u zelf meer waarde uit uw data halen:
- Meer omzet uit bestaande klanten halen door persoonlijke promoties
- Een meer aantrekkelijke leverancier geworden, door een gerichter aanbod tegen een aantrekkelijke prijs. Hierdoor verbetert uw positie t.o.v. de concurrent.