Beter voorbereiden en omgaan met klachten en tuchtzaken
Bereidt u als beroepsuitoefenaar beter voor op geschillen of potentiële tuchtzaken met klanten.
Houdt als beroepsorganisatie beter toezicht op de kwaliteit van de geleverde diensten door beroepsuitoefenaars.
Bereidt u als tuchtklachtfunctionaris beter voor op een tuchtzaak.
Voor wie?
Voor onder meer beroepsorganisaties, beroepsuitoefenaars, belangenverenigingen, geschillencommissies, tuchtcolleges.
Hoe werkt het?
Alle relevante geschillen of uitspraken worden opgeslagen in een database en verwerkt naar een dashboard.
Met behulp van textmining worden ongestructureerde teksten omgezet naar gestructureerde databestanden in rijen en kolommen. Vervolgens worden met behulp van taxonomieën over oriëntatiepunten, maatregelen en omstandigheden de tuchtzaken geclassificeerd. Voor de gebruiksvriendelijkheid wordt hier om heen een dashboard met zoekfunctionaliteiten gebouwd.
Wat moet u doen?
Met dit dashboard kunt u aan de slag. U moet wel eerst over uw zoekvraag nadenken. Wilt u informatie over tuchtzaken in hoger beroep of in eerste aanleg? Welke oriëntatiepunten zijn voor u relevant? Wilt u tuchtzaken uit een bepaalde periode?
Hieronder ziet u twee voorbeelden van interactieve grafische rapportages.
U wilt bijvoorbeeld weten wat het aandeel gegronde klachten is en de ontwikkeling in de tijd hiervan.
Een ander dashboard stelt u bijvoorbeeld in staat om te kijken wat de mate van gegrondheid is per klachtensoort.
Door op de staafjes te klikken kunt u op interactieve wijze selecties maken en kijken wat het effect op de gegrondheid van tuchtzaken in eerste aanleg is. U krijgt tevens van deze analyse selectie alle relevante uitspraken in pdf-formaat.
U kunt daarna bijvoorbeeld de inhoudsindicatie, de paragraaf beoordeling en beslissing van de gekozen tuchtzaken inzien.