Data mining – Verbeter uw effectiviteit en efficiency op basis van patronen in uw klantbestanden

Met Data mining kunt u gericht zoeken naar niet voor de hand liggende verbanden in grote hoeveelheden data met als doel inzichten te vergaren om uw beslissingen te ondersteunen.

Bijvoorbeeld in het aankoopgedrag van consumenten. Welke producten en accessoires worden in combinatie met elkaar verkocht? Welke klanten zijn eerder geneigd bij u op te zeggen?

De naam data mining komt voort uit de overeenkomsten tussen het zoeken naar statistische verbanden en het graven (mining) naar iets waardevols in een grote berg.

SPSS Data mining: zoeken naar opvallende patronen

Zoeken naar opvallende patronen

Met R & SPSS helpen wij bedrijven om de essentiële informatie te selecteren. Zo kan er bijvoorbeeld een beslissingsmodel mee gecreëerd worden, dat het gedrag van klanten kan voorspellen.

Waar kunt u aan denken? Hieronder volgen twee praktijk voorbeelden.

Verbeter het netto resultaat door klantsegmentatie

Verbeter de efficiency en effectiviteit in klantcontacten

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer weten, neem dan contact met ons op.

Klik hier