Leer uw klant beter kennen met Textmining
Via sociale en andere online media wisselen klanten steeds vaker informatie uit. Kopers vullen op het internet enquêtes in over een product of dienst en schrijven reviews. De verschillende kanalen leveren een schat aan klantinformatie op. Het kost echter veel tijd om deze informatie goed te analyseren. Textmining helpt u hierbij.
Kennis maken met Textmining
Voor slechts € 650 ,- voeren wij voor een verkorte analyse uit op uw tekstdata. In een presentatie bij u op locatie tonen wij aan welke waardevolle klantinformatie uw tekstdata bevat. U ontvangt een overzicht van relevante issues (inclusief sentimenten), en hoe vaak deze bij uw klanten voorkomen. Wij maken duidelijk wat Textmining voor uw product of dienst kan betekenen.
Voorbeeld NPS
Tekstanalyse van de NetPromotorScore identificeert de belangrijkste verbeterpunten van de organisatie, waar je normaal gesproken niet achter komt. Het maakt tevens inzichtelijk hoeveel de NetPromotorScore verhoogt als de organisatie bepaalde onderdelen van haar product of dienst verbetert.
Enkele voordelen van Textmining
- Met Textmining bespaart u veel tijd. Grote hoeveelheden tekst worden in korte tijd geanalyseerd en gecategoriseerd.
- Het bespaart u de kosten van codeerwerk. Bij een herhaling van onderzoek kunnen bestaande categorieën opnieuw gebruikt worden.
- Het geeft inzicht in sentimenten. Positieve en negatieve antwoorden worden herkend en aan tekstcategorieën toegedeeld.
- Open tekst wordt bruikbaar gemaakt voor nadere (kwantitatieve) analyses. De gevonden tekstcategorieën kunnen samen met andere gemeten kenmerken geanalyseerd worden.
De Textmining Scan is een product van Analytics@Work .i.s.m. Marble Research.